Spring til indhold

Samsø Golfklub
støtter Pink Cup

Pink Cup gevinstlister 2023

Gevinster i Pink Cup lotteriet 2023 er nu udtrukket. Du kan hente præmier i Shoppens åbningstid hver dag kl. 8.00 – 14.00.

Gul gevinstliste

Blå stribet gevinstliste

Grøn gevinstliste

Pink stribet gevinstliste

Derfor støtter Samsø Golfklub Pink Cup

Der er stadigt en ud af 9 kvinder og enkelte mænd, som får konstateret brystkræft. 4.700 får årligt konstateret sygdommen. Heldigvis er der på grund af forskning sket store fremskridt de sidste 20 år og 8 ud af 10 patienter lever i dag mere end 10 år efter diagnosen. Behandlingen er også blevet mere individuel og skånsom for patienten.

Ved at deltage i Pink Cup, Danmarks største velgørenhedsturnering, har Samsø Golfklub siden 2003 samlet ind til kampen mod brystkræft. Der samles ind gennem det meste af året, og det er et vigtigt projekt, fordi ingen bryster bør få kræft.
På trods af coronarestriktioner indsamlede golfklubbrne på landsplan i år ca. 2 millioner kr., som går til forskning, forebyggelse og patientstøtte.

Samsø Golfklub bidrager hvert år med et beløb, som bl.a. bliver skaffet ved forhøjet turneringsgebyr, lotteri, personlige sponsorer, overskud ved fællesspisning, salg af husflid og varer fra KB samt bankospil.

På Samsø har indsamlerne mødt stor velvilje hos forretningsdrivende, som har doneret ydelser og gevinster til lotteri. De fine gevinster er medvirkende til, at det er lykkes at sælge alle lodder. Mange har ydet andre bidrag med gode tilbud, donationer og køb af lodder.

Kort sagt hjælper hele Samsø med til Pink Cup indsamlingen, og den opbakning er Samsø Golfklubs Pink Cup-gruppe utroligt stolte af og dybt taknemmelige for. Det er støtte, der nytter.